Grupa AB: potrafimy wykorzystać potencjał pokolenia Y

Grupa AB: potrafimy wykorzystać potencjał pokolenia Y

ZARZADZANIE_PO_POLSKU_246_WM

Copyright Bonnier Business Polska

Podczas uroczystego zakończenia cyklu „Zarządzanie po polsku” na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się debata, do udziału w której został zaproszony przedstawiciel Grupy AB. Grzegorz Ochędzan, członek zarządu i dyrektor finansowy w AB SA, mówił m.in. o pokoleniu Y, czyli osobach obecnie w wieku mniej więcej 20-30 lat, wchodzących na rynek pracy.

– Dostrzegamy wartości, jakie młode osoby wnoszą do naszej organizacji. Ludzie pokolenia Y z chęcią realizują zadania w systemie projektowym. Nie chcą być tylko wycinkiem całości, chcą widzieć efekt końcowy, jaki przynosi dany proces. Są świadomi swoich kompetencji, nie mają żadnych kompleksów w relacji z partnerami z krajów Europy Zachodniej czy USA – powiedział Grzegorz Ochędzan.

Copyright Bonnier Business Polska

Copyright Bonnier Business Polska

– W Grupie AB mogą realizować te oczekiwania m.in. poprzez program Kreatywny Pracownik, gdzie w cyklicznym konkursie nagradzamy pomysły mające podnieść efektywność organizacji. Pracownicy mogą spełniać się przy redakcji firmowej gazetki ABout, gdzie to właśnie sami pracownicy, kształtują treści i tematy. Osoby wrażliwe społecznie mogą dodatkowo wspiera w ramach uczestnictwa w Szlachetnej Paczce – gdzie AB uczestniczy nieprzerwanie od kilku lat. Wspieramy naszych pracowników w realizacji pasji sportowych – sponsorujemy m.in. udział naszych pracowników w biegach czy zawodach triathlonowych – dodał przedstawiciel Grupy AB.

Przy okazji warto było uzmysłowić publiczności jak dużym organizmem jest Grupa AB i jaki osiągnęła już sukces.

– Nie wszyscy pewnie wiedzą kim jesteśmy, ale zapewne gdy kupujecie państwo komputer, drukarkę czy tablet, to jest duże prawdopodobieństwo, że produkt ten wcześniej znajdował się w centrum logistycznym AB. Grupa AB to największy dystrybutor sprzętu IT i elektroniki użytkowej w regionie CEE. Ostatni rok zamknęliśmy obrotami na poziomie prawie 7 mld zł, stale sprzedajemy do ponad 16 tys. aktywnych klientów, a w naszej ofercie jest ponad 70 tys. różnych produktów – podkreślił Grzegorz Ochędzan.

Zaznaczył również, iż AB zostało zbudowane przez Prezesa Andrzeja Przybyło od zera, tak jak Asseco Poland przez Adama Górala czy Impel przez Grzegorza Dzika.

– AB startując w przysłowiowym garażu zawsze było blisko klientów, wsłuchiwało się w ich potrzeby i reagowało na nie. To klienci właściwie kreowali rozwój firmy. Tak pozostało do dziś. Młodzi ludzie, dołączający do zespołu, widzą tę elastyczność i widzą swój realny udział w działaniach firmy – powiedział przedstawiciel AB podczas debaty.

Organizatorem cyklu „Zarządzanie po polsku” był dziennik „Puls Biznesu”, merytorycznego wsparcia udzieliła firma doradcza BCG, natomiast partnerem była Grupa AB, lider rynku dystrybucji IT w regionie CEE. Więcej na stronie http://popolsku.pb.pl/ .

***

Grupa kapitałowa AB plasuje się w czołówce największych dystrybutorów IT/AGD/RTV i zabawek w Europie. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Od 2006 roku spółka AB S.A. jest notowana na GPW.

Więcej informacji na temat spółki można znaleźć na stronie www.ab.pl