Polska jedną z najcenniejszych marek na świecie

Z raportu opublikowanego w najnowszym BrandFinance Journal wynika, że Polska dołączyła do grona najcenniejszych marek na świecie. Nasza marka narodowa rosła najszybciej w całym zestawieniu i przebojem wdarła się do pierwszej dwudziestki.

Polska jest jednym z największych wygranych rankingu. Od zeszłego roku nasza marka zanotowała ok. 75 procentowy wzrost wartości – z 271 do 482 mld USD. Oznacza to awans z 24 na 20. miejsce i rekordowe tempo wzrostu. W analizie sukcesu autorzy raportu zwórcili uwagę na optymistyczne prognozy wzrostu ekonomicznego pisząc, że: „Polska gospodarka po prostu wciąż rośnie”.Spore znaczenie miała również organizacja mistrzostw Euro 2012.

W rankingu zwyciężyły, podobnie jak przed rokiem, Stany Zjednoczone. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się kolejno Chiny i Niemcy. Polska wyprzedziła takie kraje jak Austria, Finlandia czy Norwegia.

BrandFinance Journal jest wydawnictwem londyńskiego Instytutu Brand Finance, który zajmuje się doradztwem w zakresie zarządzania marką. Raport Nation Brand 100 jest przygotowywany w oparciu o analizę czynników ekonomicznych, demograficznych i politycznych poszczególnych krajów.