Polski Czempion reaktywuje Optimusa. Kultowa marka branży IT wraca do gry

Polski Czempion reaktywuje Optimusa. Kultowa marka branży IT wraca do gry

Grupa AB pod koniec września kupiła prawa do marki Optimus i powołała nową spółkę. Uczestnik Polskiego Czempiona chce w ten sposób zbudować sieć franczyzową dla małych i średnich integratorów IT. – Ponadto pod marką Optimus pojawi się szerokie portfolio produktów, m.in. serwery i komputery – zapewniają przedstawiciele wrocławskiej firmy.

Spółka Optimus została założona przez Romana Kluskę w latach 90. i szybko stała się nie tylko czołowym producentem komputerów w Polsce, ale także znaczącym podmiotem na rynku integratorskim.

Teraz marka wraca do gry za sprawą jednego z uczestników programu Polski Czempion.

Pomimo że minęło wiele lat, Optimus jest bliski memu sercu, cieszę się więc, że marka trafiła pod skrzydła tak uznanej i wiarygodnej spółki jak AB. Mam nadzieję, że rozwój Optimusa w strukturach Grupy AB będzie dużym sukcesem – mówi Roman Kluska.

Nowy model biznesowy Optimusa pozwoli małym i średnim integratorom na zwiększenie udziału w rynku przetargów i projektów informatycznych, które do tej pory były dla nich niedostępne, czyli m.in. w sektorze administracji publicznej, edukacji, ochrony zdrowia, służbach mundurowych i przedsiębiorstw.

Optimus będzie bowiem prekursorem niespotykanych do tej pory na rynku rozwiązań w zakresie kompleksowej oferty dla partnerów. W ramach współpracy franczyzowej będą mogli oni liczyć na wsparcie finansowe, m.in. korzystne pożyczki na realizację projektów informatycznych czy leasing całości projektu, a także specjalne warunki handlowe, ubezpieczeniowe oraz usługi logistyczne.

Dzięki przyjętemu rozwiązaniu, Optimus będzie mógł realnie wspierać swoich partnerów na rynku lokalnych i ogólnopolskich przetargów. Zależy nam, aby firmy należące do sieci Optimus były postrzegane jako rzetelne, zaangażowane i profesjonalne, a przede wszystkim dostępne lokalnie – tłumaczy Przemysław Kucharzewski, członek zarządu Optimus Sp. z o.o.

Firmy należące do sieci otrzymają również wsparcie w działaniach informacyjnych i marketingowych. Jak tłumaczą przedstawiciele grupy AB, innowacyjnym założeniem będzie też możliwość współdzielenia kompetencji uczestników sieci w zaawansowanych projektach informatycznych. W zamyśle powstanie sieć firm, których siłą będzie posiadanie szerokiego wachlarza kompetencji dostępnych do tej pory jedynie największym integratorom.

Na decyzję o zakupie części praw do Optimus złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim, wykorzystaliśmy szansę na nabycie praw do marki, za którą stoi ogromny potencjał biznesowy i marketingowy. Nie bez znaczenia jest również to, że Optimus działał także na rynku integratorskim. Chcieliśmy wykorzystać siłę tego brandu, a dodając do tego naszą wiedzę i ponad 20-letnie doświadczenie na rynku IT wyznaczyć nowe kierunki rozwoju tej kultowej marki – mówi Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB S.A.

Badania marketingowe przeprowadzone przez zewnętrzną firmę na zlecenie spółki AB potwierdziły, że Optimus nadal jest postrzegany jako kultowa marka polskiego sektora nowych technologii. Wywołuje ona pozytywne skojarzenia i darzona jest uznaniem ze względu na pozycję, którą zajmowała w przeszłości. Jest to najbardziej rozpoznawalna marka IT wśród dostawców sprzętu komputerowego i usług informatycznych.