Program Polski Czempion realizowany jest na zlecenie Miasta Wrocławia przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej we współpracy z Ministerstwem Gospodarki i Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych i PwC.
Proces internacjonalizacji wrocławskiej gospodarki następuje dwukierunkowo: poprzez pozyskiwanie zaawansowanych zewnętrznych projektów inwestycyjnych, jak również poprzez ekspansję wrocławskich firm na świat. Oba kierunki są równie ważne dla silnego umiejscowienia Wrocławia w światowej sieci powiązań gospodarczych.
Wrocław od lat skutecznie pozyskuje zagraniczne inwestycje – swoje centra w stolicy Dolnego Śląska mają chociażby Google, IBM, HP, Nokia Networks czy McKinsey & Company. Teraz przyszedł czas, aby firmy z Wrocławia, które już odnoszą sukcesy na świecie, były programowo wspierane w swoim rozwoju.
Firmy biorące udział w programie Polski Czempion muszą mieć charakter co najmniej multilokalny w skali Europy oraz posiadać strategię globalną. W programie bierze udział 12 firm mających swoje centrale we Wrocławiu: AB, Clarena, Hasco-Lek, Hicron, Kruk, Impel, Neurosoft, Rawlplug, REC Global, Selena, SMT Software, TelForceOne oraz Toya.
Program wspiera wrocławskie firmy w obszarach, które są przez nie definiowane jako kluczowe. Pierwszy zestaw strategicznych obszarów został wyłoniony w ramach serii warsztatów – zagadnienia te skupiają się wokół zasobów ludzkich, promocji, badań i rozwoju. Na bazie pierwszych działań wykreowaliśmy platformę komunikacji, która pozwala generować w sposób ciągły nowe pomysły na projekty wspierające wrocławską gospodarkę.
Z punktu widzenia Wrocławia, celem programu jest posiadanie w mieście w perspektywie 10 lat kilku central firm globalnych. Wpłynie to znacząco na stabilność gospodarki i jej potencjał innowacyjny, a także zwiększy cyrkulację kapitału w obszarze MŚP.
Dnia 7 maja 2012 roku w Warszawie deklarację przyłączenia się do programu podpisali przedstawiciele województw lubelskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, pomorskiego i zachodniopomorskiego, Gdańska, Katowic, Olsztyna, Poznania, Szczecina oraz Rzeszowa.
Oficjalna strona programu: www.polskiczempion.pl
Media o nas
- Tuwroclaw.com „O wrocławskich firmach można poczytać na całym świecie”
- GF24.pl „Globalne firmy są z Wrocławia”
- Newsletter PAIiIZ „Polskie miasta wspierają ekspansję rodzimych firm za granicą”
- Tuwroclaw.com „Wrocław wzorem dla innych miast w Polsce”
- TVP Olsztyn „Polski Czempion”
- Gazeta Wyborcza „Czy polska firma może stać się światową marką?”
- Manager „Miasta wspierają rodzime firmy”
- Polskie Radio „Polskie inwestycje zagraniczne”
- Pb.pl „Polski czempion odpalił w kraju”
- Onet Biznes (25.04.12) „Samorządy wspierają Polskiego Czempiona”
- Rzeczpospolita (10.04.2012) – „Polscy Czempioni idą w świat”
- tuwroclaw.com (29.03.2012) – „Polscy Czempioni biznesu do złapania w sieci”
- psz.pl – (29.03.2012) „Polscy Czempioni biznesu w sieci”
- Gazeta Wyborcza Wrocław (28.03.2012) – „Zobacz w necie jak polskie firmy radzą sobie za granicą”
- Puls Biznesu (03.03.2012) – „Polski Czempion rusza na podbój miast”
- Gazeta Wyborcza Wrocław (14.11.2011) – „Wrocław promuje czempionów, żeby na tym zyskać”
- Puls Biznesu (08.06.2011) – „Rośnie grono polskich czempionów”
- Puls Biznesu (08.02.2011) – „Wrocław wyhoduje sobie czempionów”